Klantenservice

Heeft u een vraag? Bekijk of we hieronder uw vraag al kunnen beantwoorden.

Staat uw antwoord er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. 

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur en
zaterdag van 9.30 tot 13.00 uur.

Na sluitingstijd nog een vraag? Via Whatsapp zijn we bereikbaar tot 22.30 uur. 

Lenen

Lenen
  • Lenen, verlengen of terugbrengen
  • Reserveren en aanvragen
  • Verlies en beschadiging
  • Boetevrije bibliotheek

In de Bibliotheek

Bibliotheek
  • Openingstijden en locaties
  • Activiteiten
  • Computers en wifi

 

E-books en luisterboeken

Abonnementen

Lenen
  • Lid worden, wijzigen of opzeggen
  • Reglementen
  • Gastlenen
  • Bibliotheek aan Huis

Website en apps

Bibliotheek
  • Zoeken op de website
  • Mijn bibliotheek
  • Wise app

 

Tips en opmerkingen

E-book
  • Tips
  • Wensen
  • Opmerkingen

 

Meest gestelde vragen

Waar vind ik de openingstijden van de Bibliotheek?

Kijk op het overzicht van openingstijden om te zien wanneer de vestiging bij u in de buurt geopend is.

Hoe verleng ik mijn boeken?

Kom naar de Bibliotheek of verleng digitaal via de website of via onze speciale app. Klik hier voor meer informatie over de app.

Verlengen via de website doet u zo:

  • Log in op mijn Bibliotheek.
  • Klik op ‘Wat heb ik thuis?’
  • Controleer of alle materialen die u wilt verlengen aangevinkt staan.
  • Let op: wanneer u materialen niet kunt verlengen staan deze titels niet
    aangevinkt. Bij de titel staat vermeld waarom u niet kunt verlengen.
  • Vink uit welke materialen u niet wilt verlengen.
  • Onderaan de pagina klikt u op de oranje knop ‘Verleng aangevinkte
    materialen’.
  • U ontvangt een e-mailbericht met de lijst aan materialen die u hebt verlengd.
    Daarin staat ook wanneer u het materiaal weer in moet leveren. 

Hoe reserveer ik materiaal?

Reserveren kan via de catalogus op onze website of via de Wise app. Via de zoekbalk op de homepagina zoekt u op een titel. Klik vervolgens op de gewenste titel en ga door naar ‘reserveren’. Log in met uw pasnummer en wachtwoord. Kies de vestiging waar u het materiaal wilt ophalen. Natuurlijk kunt u ook reserveren aan de balie in de Bibliotheek.

Het reserveren van een boek, tijdschrift of film is binnen de provincie Fryslân gratis. Kunt u niet vinden wat u zoekt? Klik dan op zoeken ‘Buiten de provincie’. Als u materiaal reserveert buiten de provincie betaalt u € 5,00 per reservering. 

Wat is het maximum te lenen materialen?

U kunt maximaal tien boeken, tijdschriften en dvd’s lenen. Daarnaast mag u nog eens
tien e-books en tien luisterboeken lenen. 

Wat betekent een boetevrije Bibliotheek?

U krijgt van ons geen boete als u de materialen te laat inlevert. In plaats daarvan sturen we u op tijd een herinnering én mag u altijd gratis twee keer verlengen. 

Waar kan ik mijn boeken inleveren?

Geleende boeken kunt u in elke bibliotheek in Fryslân inleveren, ook op de Friese Waddeneilanden.

Hoe leen ik e-books?

Via de online Bibliotheek heeft u toegang tot zo´n 20.000 e-books. Literaire romans, thrillers, kinderboeken, non-fictie of poëzie.

  • Leen tot tien e-books of luisterboeken tegelijk.
  • Lees op uw smartphone, e-reader, pc of laptop.
  • E-books en luisterboeken blijven drie weken op uw boekenplank staan. Heeft u
    het boek nog niet uit? Reserveer het boek gewoon opnieuw.

Wilt u e-books of luisterboeken lenen? Registreer u eerst bij de online Bibliotheek.


Lees meer over het lenen van e-books of luisterboeken via de website van de online Bibliotheek. 


Geen antwoord op uw vraag gevonden?