Alle bibliotheken zijn in ieder geval tot en met 20 april 2021 gesloten. Er is een afhaalservice zodat u toch kunt blijven lezen.

Abonnement

Hier vindt u alle informatie over uw abonnement.


Lid worden

Welke abonnementen zijn er?

We hebben verschillende abonnementen, zodat u altijd een abonnement vindt dat bij uw wensen past. Ontdek hier onze abonnementen.

Kan ik online lid worden?

Ja, dat kan behalve met een jeugdabonnement. Bekijk eerst op de pagina abonnementen, welk abonnement bij u past. 

Kan ik in de Bibliotheek terecht zonder lid te worden?

Ja, iedereen is welkom in onze Bibliotheek. Als u niet lid bent van de Bibliotheek mag u gerust de computers en het wifi-netwerk gebruiken. En zelfs gratis een printje maken. Ook kunt u boeken, kranten en tijdschriften lezen in al onze bibliotheken. Gezellig! 

Kan ik de Bibliotheek cadeau doen?

Jazeker en we pakken de Bibliotheekpas ook alvast voor u in. Aan de balie in een van onze bibliotheken kiest u welk abonnement u cadeau wilt doen. Het cadeau-abonnement stopt automatisch.  

Is er een regeling voor mensen met een laag inkomen?

Veel gemeenten helpen mensen met een laag inkomen. Zo kunt u bijvoorbeeld korting krijgen op uw abonnement of het volledige bedrag terug krijgen. Bent u benieuwd of u hiervoor in aanmerking komt? Neem dan contact op met uw gemeente voor meer informatie.


Wijzigingen of opzeggen

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Bent u verhuisd? Een adreswijziging kunt u persoonlijk, schriftelijk of via een e-mail aan ons doorgeven. Daarnaast kunt u ook zelf uw adres wijzigen via Mijn bibliotheek of de Wise app. Ga naar ‘mijn gegevens’ en klik vervolgens op ‘naam en adres wijzigen’. 

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Het abonnement opzeggen kan mondeling of schriftelijk door contact op te nemen met onze klantenservice. Of kom naar een van onze bibliotheken. Tijdens het eerste jaar kunt u niet tussentijds opzeggen, daarna kan dat na iedere maand. Wanneer u alle geleende materialen hebt ingeleverd, verwerken wij uw opzegging.

Tijdens het eerste jaar kunt u niet tussentijds opzeggen. Na deze periode kan dat na iedere maand. Wanneer u alle geleende materialen hebt ingeleverd, verwerken wij uw opzegging.   


Uw abonnement

Wat zijn de voorwaarden van mijn abonnement?

Op de pagina 'lid worden' vindt u alle abonnement en de voorwaarden.

Wat doe ik als ik mijn bibliotheekpas kwijt ben?

Neem snel contact op met onze klantenservice om misbruik te voorkomen. Wij blokkeren uw pas en controleren meteen of we de pas al hebben gevonden. Is dit niet het geval? Dan kunt u voor €5,00 een nieuwe bibliotheekpas aanvragen. 

Kan ik overstappen op een ander abonnement?

Ja dat kan altijd. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088-16 56 123 of stuur een e-mail naar info@bnfrl.nl en we zetten het abonnement voor u om. 


Gastlenen

Wat betekent gastlenen?

Met uw bibliotheekpas kunt u bij alle bibliotheken in Nederland boeken lenen. Handig! Bijvoorbeeld als u in eigen land op vakantie gaat. Zo hoeft u geen koffer vol boeken mee te slepen. Neem altijd uw bibliotheekpas en een geldig legitimatiebewijs mee.


Bibliotheek aan Huis

Wat betekent bibliotheek aan huis?

Wij zijn er voor iedereen. Lukt het u niet om bij ons langs te komen? Dan komen wij gewoon naar u! 

Meld u aan voor Bibliotheek aan Huis door contact op te nemen met onze klantenservice via 088-16 56 123 of stuur een e-mail naar info@bnfrl.nl.

Een van onze medewerkers komt bij u langs om uw wensen en interesses te bespreken. We zoeken een paar mooie materialen bij elkaar en jongeren brengen ze bij u langs. Zij halen het materiaal later ook weer op.



  • Hulp nodig?

    Bel 088 - 16 56 123