Alle bibliotheken zijn in ieder geval tot en met 9 februari 2021 gesloten. Er is een afhaalservice zodat u toch kunt blijven lezen. 

In de Bibliotheek

Hier vindt u alle informatie over onze Bibliotheek.


Naar de Bibliotheek

Wat zijn de openingstijden van de Bibliotheek?

Bekijk de openingstijden per vestiging in ons overzicht.  

Wat is het adres van mijn vestiging?

Bekijk hier de adressen van alle bibliotheken in Noord Fryslân. 

Hoe is de Bibliotheek bereikbaar?

Bekijk in ons handige overzicht hoe iedere Bibliotheek bereikbaar is en lees meer over alle parkeermogelijkheden.

Kan ik in de Bibliotheek terecht zonder lidmaatschap?

Ja, iedereen is welkom in onze Bibliotheek. Als u niet lid bent van de Bibliotheek mag u gerust de computers en het wifi-netwerk gebruiken. En zelfs gratis een printje maken. Ook kunt u boeken, kranten en tijdschriften lezen in al onze Bibliotheken. Gezellig! 

Is de Bibliotheek toegankelijk voor rolstoelen?

Ja, u kunt met rolstoel of scootmobiel naar elke Bibliotheek komen. We hebben ruime paden, waardoor u overal bij kunt.


Deelnemen aan activiteiten

Wat is er te doen in de Bibliotheek?

Wekelijks organiseren wij activiteiten voor jeugd en volwassenen in onze bibliotheken. Bekijk hier alle activiteiten en kom eens langs! 

Moet ik lid zijn om deel te nemen aan de activiteiten?

Nee, iedereen is welkom. Bekijk welke activiteiten op de agenda staan en bekijk gelijk wat de kosten daarvan zijn. Bent u lid? Dan kunt u vaak met korting meedoen.   

Hoe kan ik mij aanmelden voor activiteiten?

Aanmelden voor een activiteit kan via de agenda op onze website. Klik op de activiteit waaraan u wilt meedoen. Onderaan de pagina staat de knop ‘aanmelden’. Aanmelden kan ook bij de balie van uw Bibliotheek. Komt u er niet helemaal uit? Neem gerust contact met ons op.

Kan ik mijn aanmelding annuleren?

Ja, dat kan. Neem contact op met onze klantenservice via 088-16 56 123 of stuur een e-mail naar info@bnfrl.nl. U mag het ook bespreken aan de balie van uw Bibliotheek.


Gebruikmaken van de computer

Kan ik gebruikmaken van een computer?

Ja, dat mag zeker. In al onze bibliotheken zijn meerdere computers beschikbaar.

 

Hoe kan ik gebruik maken van de computer?

Voordat u de computer kunt gebruiken, moet u eerst inloggen. Bent u lid van de Bibliotheek? Dan kunt u inloggen met uw bibliotheekpas. Als u niet lid bent krijgt u bij de balie van de Bibliotheek tijdelijke inloggegevens.  

 

Wat kost het computergebruik?

Dat kost u helemaal niets. Iedereen mag gratis onze computers gebruiken. 

Moet ik lid zijn om gebruik te maken van een computer?

Nee, dat is niet nodig. Bent u niet lid? Dan kunt u bij de balie van de Bibliotheek tijdelijke inloggegevens aanvragen. 

Kan ik hulp krijgen bij het gebruik van een computer?

Onze medewerkers helpen u graag bij het opstarten van de computer. Wilt u leren computeren? Volg dan onze cursus ‘kennismaken met de computer’. 

Kan ik printen en kopiëren in de Bibliotheek?

In onze bibliotheken mag u gratis kopiëren en printen (zwart/wit). Handig! Als u bijvoorbeeld eens treinkaartjes wilt printen of een kopie van uw paspoort moet maken. 


WiFi

Kan ik gratis internetten in de Bibliotheek?

In onze bibliotheken mag u gratis het wifi-netwerk gebruiken. 

Kan ik werken of studeren in de bibliotheek?

Ja, dat kan zeker. In al onze bibliotheken is er voldoende ruimte om te werken of studeren. Bijvoorbeeld op een van onze computers of neem uw eigen apparatuur mee en maak gratis gebruik van ons wifi-netwerk. Bent u niet lid van onze bibliotheek? Ook dan bent u welkom! 



  • Hulp nodig?

    Bel 088 - 16 56 13